Logowanie
Nick:

Hasło:

Pamiętaj mnie



Zapomniałeś hasła?

Zarejestruj się!
Menu główne
Polecamy!
Obwieszczenie o likwidacji

Zawiadamiamy publicznie, że:

  • stowarzyszenie Łódzki Okręgowy Związek Żeglarski |KRS 0000182226 | REGON 001058763 | NIP 725-12-44-499| zostało postawione w stan likwidacji od 1 czerwca 2017 na podstawie uchwały Nadzwyczajnego Sejmiku ŁOZŻ, z dnia 29 maja 2017 r.
  • biuro ŁOZŻ w Łodzi przy ulicy Wschodniej 62 zlokalizowane w pawilonie na części działki 467, obręb S-1 zostaje zlikwidowane 1 sierpnia 2017 w skutek decyzji Prezydenta Miasta Łodzi o nieprzedłużaniu umowy dzierżawy gruntu obowiązującej do 31 maja 2017r. motywowanej planowaną rewitalizacją tego obszaru poprzez wystawienie na sprzedaż łącznie działek Wschodnia 62, 64 i 66.
  • konto bankowe ŁOZŻ nr 43 1020 3352 0000 1002 0090 0829 prowadzone przez PKO BP S.A. I O/ Łódź ulega likwidacji w dniu 1 września 2017 r.
  • likwidatorami stowarzyszenia zostali ustanowieni Wiktor Wróblewski (b. Prezes ŁOZŻ), Roman Niewiadomski (b. Vice Prezes ŁOZŻ) oraz Piotr Nowacki (b. Skarbnik ŁOZŻ).
  • stowarzyszenie nie posiada zobowiązań finansowych. Wzywa się do składania ewentualnych roszczeń w stosunku do Stowarzyszenia w terminie do 31 sierpnia 2017r. na adres mejlowy stowarzyszenia: lodzki.ozz@gmail.com.

Ponadto informujemy, że:

  • Aktualnie wydawaniem patentów żeglarskich zajmuje się Polski Związek Żeglarski w Warszawie. Archiwalny rejestr wydanych patentów żeglarza i sternika jachtowego (/Ł i /Si) zostanie przekazany do PZŻ do 30 września 2017r.
  • Aktualnie rejestracją śródlądowych jachtów żaglowych zajmuje się Polski Związek Żeglarski w Warszawie. Obowiązujący rejestr jachtów (EZ) został przekazany do PZŻ w dniu 8 marca 2016r. Archiwalny rejestr śródlądowych jachtów żaglowych (I) zostanie przekazany do PZŻ do 30 września 2017r.
  • Sprawy sędziowskie i sportowe prowadzi Okręgowe kolegiom Sędziów PZŻ od 1 czerwca 2017 działające przy Piotrkowskim OZŻ na podstawie aneksu do porozumienia pomiędzy ŁOZŻ i PtOZŻ.
  • Licencję na organizacje regat klubowych i okręgowych wydaje Piotrkowski OZŻ a krajowych Polski Związek Żeglarski w Warszawie.
  • Przeglądy techniczne, pomiary i rzeczoznawstwo jachtów na terenie Łodzi prowadzi licencjonowany inspektor techniczny PZŻ – Zdzisław Barczak.
  • Organizacją egzaminów na patent żeglarskie zajmuje się Polski Związek Żeglarski. Potrzebę przeprowadzania egzaminu można zgłaszać bezpośrednio lub za pośrednictwem licencjonowanych egzaminatorów PZŻ (np. R. Niewiadomski), albo poprzez komisje szkolenia Piotrkowskiego OZŻ.
  • Dokumentacją historii ŁOZŻ i klubów w nim działających zajmuje się redaktor merytoryczny monografii historii żeglarstwa łódzkiego – Stanisław Leszczak.

 

likwidatorzy

Czarna seria na morzach trwa...

Nadesłany przez Piotr Nowacki 4.11.2015, 11:00 (325 odsłon)

Bieżący rok nie oszczędza nam złych wiadomości, przychodzących z różnych akwenów świata. Po czarnej sobocie w maju, w czasie której zatonęły dwie polskie jednostki i czerwcowych problemach jachtu s/y ZJAWA IV, jesienią znów mamy informacje o wypadkach morskich z udziałem Polaków.



Dwa dni temu w marokańskiej prasie pojawiło się doniesienia o wypadku turystycznego jachtu płynącego z Gibraltaru w kierunku Teneryfy, w którym zginęło dwoje Polaków. Według miejscowej straży przybrzeżnej, po dotarciu na wysokość miasta Al-Dżadida załoga jachtu przesłąłą komunikat o o zepsuciu się silnika w jachcie. Na oceanie panowała zła pogoda. Po otrzymaniu sygnału o problemach, straż wypłynęła w kierunku jachtu, ale zanim do niego dotarła, jednostka przewróciła się. Sześcioro członków załogi uratowali miejscowi rybacy. Dwójka Polaków - 41-letni mężczyzna i 53-letnia kobieta - niestety utonęła. (moroccoworldnews.com)

W nocy 02.11.2015 r. startujący w regatach Mini-Transat polski żeglarz Radek Kowalczyk nadał sygnał wzywania pomocy. Natychmiast została uruchomiona akcja ratunkowa koordynowana przez centrum ratownictwa morskiego w Las Palmas. Według relacji naszego zawodnika, około godzinę po zapadnięciu zmroku, jacht znajdujący się na pozycji 22°53,3N / 17°16W i płynący z prędkością 10-12 węzłów uderzył w coś twardego. Warunki nie były trudne - prędkość wiatru 18-25 węzłów, fala 1,5-2,5 metra. W wynik wypadku jacht stracił ster wraz z częścią rufy. Wzywanie pomocy odebrał przez UKF Sébastien Pébelier (Mademoiselle Iodée, 660), który podał komunikat Mayday dalej i popłynął w stronę Polaka. Kowalczyk uruchomił radioboję EPIRB nadającą automatyczny sygnał wzywania pomocy wraz ze współrzędnymi geograficznymi i czekał na pomoc. 
Najpierw na miejsce dotarł statek Maersk Mediterranean, później "660" oraz jacht asystujący, Tauranga. Radkowi Kowalczykowi udało się przejść na Taurangę, a później, po drabinie sznurowej, na pokład statku, którym obecnie płynie do portu.

W drugiej połowie września Polska straciła dwa jachty (w obu przypadkach obyło się bez ofiar w ludziach). U przylądka Samana w Republice Dominikana zatonął s/y SOLARIS Grzegorza Tulisowa - przyczyną był najprawdopodobniej waterlock (element układu wydechowego), który z uwagi na zastosowane w nim plastikowe elementy uległ stopieniu i doprowadził do zalania kadłuba. Z kolei w pobliżu wyspy Guernsey zatonął, płynący do Cherbourg'a, szkuner MELINA, zniesiony na skały przez silny prąd - załoga została podjęta przez lokalne służby ratunkowe.

Wersja do druku Powiadom znajomego o tym artykule Utwórz .pdf
Tagi: jacht   SAR   wypadek   Solaris   Melina   Radek Kowalczyk   Grzegorz Tulisow  
Komentarze są własnością ich autorów. Twórcy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za ich treść.
Mini-kalendarz
Poprzedni miesiącCzerwiec 2018Następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt S N
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Dziś
Nadchodzące wydarzenia
Brak wydarzeń
Łódzki Okręgowy Związek Żeglarski ©2001-2015
Bookmark and Share